Je kunt als ondernemer positieve impact hebben op het leven van anderen. Dat geeft meerwaarde voor je cliënten, de omgeving waar je werkt én ook voor je bedrijf. Denk daarover na voordat je start met je instituut, maar natuurlijk ook als jij meer maatschappelijke invloed wilt hebben met je al bestaande zaak. Dat is het advies van Petra Hoogerwerf, auteur van het op de shortlist geplaatste Management boek van het Jaar Échte winst, in zeven stappen naar succesvol ondernemen met maatschappelijke impact.
Lizet van Triet had een inspirerend gesprek met haar.
Meerwaarde bieden wil zeggen: nadenken wat een behandeling in jouw zaak betekent voor je cliënt.
Petra: “Stel dat het jouw intentie is het zelfvertrouwen van je clientèle te vergroten. Definieer dan wat jij daaronder verstaat en welk voordeel jouw cliënt daarvan heeft. Denk van daaruit aan de maatschappelijke impact die een door jouw behandeling veroorzaakt vergroot zelfvertrouwen heeft. En voer deze intentie door in alle stappen die jij zet. Denk dan onder meer aan je communicatie op jw website: passen de foto’s bij zelfvertrouwen. En ook: hoe neem je de telefoon aan op een daarbij passende wijze en deelt je personeel jouw doel eveneens?”